Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  مراحل ثبت برند مراحل ثبت برند

نکات جدید ثبتی

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند

با برند سازي و خلق تجربه هاي بي نظير در ديدگاه مشتري مي توانيد دنياي متفاوتي را براي كسب و كار خود رقم بزنيد. شركت ها و افراد زيادي در دنيا امروزي به اهميت برند سازي و ثبت برند آگاه شده اند و از اين رو رقابت براي برند سازي و ثبت برند تا برتري دادن به شخصيت حقوقي خود با خلق بهترين كيفيت، بهترين تجربه و بهترين خواسته براي مشتري هر روز بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد.

 در اين بين محافظت از برند هايي كه مسير موفقيت را با صرف هزينه هاي هنگفت طي مي كنند بسيار مهم است. به همين جهت است كه خود سازمان جهاني ثبت برند يعني وايپو تاكيد دارد كه برند هاي خود را ثبت كنيد و در ثبت علامت تجاري قبل از هزينه كردن و صرف هزينه هاي هنگفت اقدام كنيد. هر چند شواهد نشان مي دهد كه ددر سال هاي اخير آگاهي مردم براي ثبت برند يا ثبت علامت تجاري بسيار بيشتر شده است اما بد نيست براي آن دسته از افرادي كه خواهان ثبت برند هستند يك بار فرايند ثبت برند را مرور كنيم:

-         در ابتدا لازم است كه طرحي به عنوان برند معرفي كنيد. اين طرح بايد مشخصات يك برند را داشته باشدو كه البته تنها اين مشخصات خاص معرفي محصول و خدمت نيست و بايد از نظر شباهت و يا اصول اخلاقي، قانوني و حرفه اي نيز موضوع طرح برند بررسي شده باشد چرا كه اگر لازمه هاي ثبت برند را نداشته باشد به راحتي باعث رد درخواست برند مي شود. براي مشاهده شرايط ثبت برند قبل از هر كاري اقدام كنيد.

-         سپس بايد مداركي را براي ثبت برند تهيه كنيد. مدارك شخصي و يا مدارك مدير عامل براي برند حقوقي لازم است. اگر برند از حروف لاتين بهره گرفته بايد قبلا براي اخذ كارت بازرگاني نيز اقدام شده باشد و اگر برند حقوقي نياز داريد بايد قبلا براي ثبت شركت اقدام كرده باشيد.

-         براي ثبت برند به آدرس اداره مالكيت معنوي مراجعه كنيد و  درخواست خود را مبني بر ثبت برند ارائه دهيد. براي اين كار بايد اظهارنامه ثبت برند را در سايت مالكيت معنوي تكميل كنيد. اگر  به اين كار اشراف نداريد بهترين راه اين است كه از كارشناسان خبره ثبت برند كمك بگيريد.

-         درخواست ثبت برند بررسي مي شود و نهايتا در صورت موافقت هزينه ثبت برند بايد به صورت آنلاين پرداخت شود.

-         بعدا موضوع ثبت برند در دو مرحله آگهي مي شود و اگر مدعي وجود نداشته باشد براي برند يك گواهينامه ثبت برند صادر مي شود.

-         گواهينامه ثبت برند به آدرس متقاضي ارسال مي شود و ده سال اعتبار دارد.

اين فرايند كلي ثبت برند بود كه البته براي ثبت برند و يا ثبت علامت تجاري بايد موضوعات و ريزه كاري هاي ديگري را نيز در نظر گرفت. پيشنهاد مي شود قبل از ثبت برند با مشاروان حقوقي واجد صلاحيت مشورت كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/30 ساعت: ۱۴ توسط:sherkatsabt :